Het boek ‘Spark Your Dream‘ van Candelaria en Herman Zapp was de ultieme motivatie voor ons om het roer om te gooien en op reis te gaan. Het boek is zo inspirerend geschreven dat je daarna pas gaat nadenken over hoe anders het kan en, het ook langzaam gaat geloven… Voor ons was het dè bevestiging dat we onze dromen nu echt moesten gaan volgen! 🙂

Sinds het lezen van hun boek volgen we de Facebookpagina van Herman Zapp. En tot onze grote verbazing zagen we dat ze in Sevilla waren! We wisten wel dat ze nu in Europa waren, maar dat ze ineens zó dichtbij zouden zijn hadden we alleen maar kunnen dromen…  Wij zaten er slechts een uurtje vanaf! Op 27 april zouden ze een lezing geven in de Baobab boekwinkel in Sevilla. Dit was dus de perfecte kans dus om ze eindelijk in levende lijven te ontmoeten! 😀

De keuze was snel gemaakt! Op die donderdag zijn we naar Sevilla gereden. Omdat de lezing pas om 19.00 ‘s avonds begon, besloten we daar te overnachten. Op internet hadden we een overdekte parking in Sevilla gevonden, waar je met je camper kon staan en overnachten. Er was een douche en toilet aanwezig dus goed genoeg voor 1 nacht 🙂 Voor de deur stopte de bus naar het centrum dus wat wil je nog meer…?! 😉

Perfect for 1 night!
Tafel en stoelen eruit en chillen maar 😉

Met de bus zijn we vroeg op de middag naar het centrum gegaan. Zo konden we mooi nog een beetje rondkoekeloeren in Sevilla en langzaam richting de boekwinkel lopen. We hadden geluk met het weer want het zou flink gaan regenen maar voorlopig was het nog droog 🙂 Wat is Sevilla toch een mooie stad met al haar parken vol tropische vogels, bloemen en planten en allerlei historische gebouwen en andere bezienswaardigheden!

Alles staat in bloei!
FLOWERS!
World travelers 🙂
Roots…

Via verschillende parken (met overigens bijna in ieder park een speeltuintje) kwamen we iets na 19.00 uur aan bij de boekwinkel. De lezing was al begonnen en er waren ook al behoorlijk wat mensen aanwezig. Natuurlijk was alles in het Spaans maar mede omdat we het boek al hadden gelezen konden we alles toch een beetje volgen. 🙂

Ultimate travelers! The Zapp Family!
Inspired by travelers!

Na afloop was er de mogelijkheid om je (gekochte) boek te laten signeren. Natuurlijk hadden wij ons eigen boek al bij ons en lieten we deze mogelijkheid zeker niet voorbij gaan.

Herman en Cande waren ontzettend enthousiast over ons verhaal en wilde graag na de presentatie met ons wat gaan eten in de stad. Ja, dat wilden we zeker wel heel erg graag! Maar het was al zo laat en onze Yala was al zo moe, dat we deze kans toch echt moesten laten schieten en jammer genoeg nee moesten zeggen… 🙁 Gelukkig was het ook het idee van Herman en Cande om naar Portugal te gaan. Dus… One day we will meet them again! ♥

Yeah book signed!
🙂

Na gezellig even met de familie Zapp gekletst te hebben wilden we terug naar ons busje. We hadden geen zin in de bus dus besloten we om een taxi te pakken. Maar om een of andere reden wil het bij ons nooit lukken met een taxi, en dus ook deze keer weer niet. En toen het zoveelste taxibedrijf geen tijd had raakten we aan de praat met Ana en Antonio. Ook zei waren reeds voor langere tijd op reis…en ze wilden ons graag met hun auto naar ons busje brengen! How nice! Thank you so much! ♥

Het was een gezellige autorit en en het was erg leuk om even verhalen uit te wisselen met mede-reizigers. Dus ook hier: Untill we meet again! 😀

Previous articleParque Nacional Doñana

6 COMMENTS

1. Leuk om jullie verslag te lezen ,we wensen jullie nog veel bijzondere ontmoetingen . We zijn nu voor drie maanden in rusland
    Groet
    Piet en G
    onda.

• Hoi Piet en Gonda,

Bedankt voor jullie berichtje 🙂
      Gaaf Rusland! Dat moet een heel bijzondere ervaring zijn lijkt me!

2. Lieve vriendjes,
    Wat een heerlijke vrijheid heb je toch, als je kunt zeggen, okay we gaan naar Sevilla nu, prachtig!
    Toch bijzonder dat jullie nog steeds verrast en blij kunnen worden van elke mooie nieuwe plek, terwijl je toch al zoveel gezien hebt. Mooi!!
    Ik ga ook in augustus naar Spanje met onze Marcel en de kleine Rafael, naar een camping in Pals. Heb daar zo’n zin in en als je in de buurt bent, kom gezellig langs he 🙂
    Liefs, kus XX

• Hoi Lieve Maya,

Altijd fijn om weer een berichtje van je te lezen! Thx!!

Hopelijk heb je een fijne vakantie gehad! Leuk samen met je kleinzoon :):) Wij zitten al sinds half juni in het zuid-westen van Portugal…helaas niet in de buurt!